Saturday, December 1, 2012

Fiets - laatste hand?

Aan m'n fiets heb ik de volgende dingen veranderd:

  • voor mijn gevoel veeeeel breder stuur: van 51 naar 64 cm breed, en







  • fietsbel met kompas (bedankt voor je tips, Nicollette!);
  • spiegel: achterop komend samen met tegemoet komend verkeer kunnen ervoor zorgen dat je van de weg wordt gedrukt. Met een spiegel 'did you know what hit you', of kun je dit voorkomen.
    Bedankt voor je tip, Roel!;
  • Koga achteras met derailleurbeschermer;
  • mijn ouwe trouwe Rolls San Marco racefietszadel: een bekende voor racefietsers 'die al een tijdje meegaan': deze is al bijna 24 jaar in productie en wordt nu aangeduid met klassiek, retro en zelfs vintage, oftewel, voor mijn rekening, een degelijk geen pijn in je achterwerk Hollands dikke kontenzadel. Ik moet wel testen of deze voor een trekkingfiets niet te hard blijkt BTW.











Tja, je kunt je fiets natuurlijk blijven verbeteren/veranderen, maar ik denk dat deze nu aardig naar mijn wens is...


Nu nog 'even' een leuke route bedenken... volgende keer meer hierover; dubdub: eigenlijk wil ik ook naar baracoa. Wordt het helemaal van Havanna naar Baracoa (990 km) en terug, neem ik daarom een binnenlandse vlucht, of kies ik toch maar een kleinere totaal afstand?...

No comments:

Post a Comment

Bedankt voor je reactie!

Groet,
Wim